mandag 4. november 2013

Kortene fra 2012 og 2013

Hei dere!

Det er ikke så ofte at Karin rydder, men når hun først gjør det så gjør hun det til gangs. Og ja, jeg har sletta alle blogginnleggene, rett og slett for å ha det mer ryddig. Jeg vil nå ha en blogg til kortlaginga mi, og en til alt det andre jeg gjør på fritida. Og ja, det stemmer, du har kommet til kortbloggen.

Siden jeg tidligere ikke har hatt noe særlig system i hva innleggene har handlet om har ting kommet litt hulter til bulter, litt her og litt der. Og det var rett og slett litt vanskelig å skille ut hva som skulle komme under hvilken blogg. Derfor ble alt slettet, og dette innlegget vil  være en oppsummering av mine kort fra de to siste årene.

Jeg skal prøve å forklare min avhengighet litt kort for dere her. Det har seg sånn at jeg alltid har drevet med ALT innen hobby. (Ja, det var litt å ta i, men dere skjønner nok hva jeg mener). Jeg har malt litt akvarell, malt med akryll, malt med oljemaling, heklet, strikket, makrame, perler, smykker, decopage, bildealbumer, sying, brodering, såpe, lys osv osv. Lista kan bli ganske så lang. Det skal sies at alle prosjektene har vært med mer eller mindre hell, og en del av prosjektene så vidt går under uttrykket PRØVD, men det er det de er da: PRØVD, og gitt opp.

Så etter jeg begynte i min første "ordentlige" jobb møtte jeg Veronica som inviterte til kortkveld sammen med en gjeng kollegaer. Ikke pokerkveld nei, men sånn "klippoglim". Jeg har alltid brukyt å lage mine egne helt enkle kort, og har alltid hatt en haug av diverse utstyr, ark, sakser, lim osv. Men det var først da jeg kom hjem til Veronica det hele starta, litt forsiktig i begynnelsen tørr jeg påstå, men etter hvert som tiden har gått har jeg blitt mer og mer hekta. Og det er der jeg er nå, komplett avhengig. Men det er altså helt fantastisk, jeg: Karin, som ikke har "ro i ræva" et sekund til å sitte stille kan sitte å lage kort i timesvis. Det er min rekreasjon, det er da jeg slapper av og kobler ut. Det er rett og slett magisk, nesten.

Så takk til Veronica som har introdusert meg for denne verdenen.













Puh! Ja, det har jo blitt en del kort gjennom de to siste årene. Her kommer de litt hulter til bulter, men jeg tror de fleste av dere kan se hvem som kom først og hvem som kom sist. Jeg vet at det mangler noen kort, de som jeg lagde på Trøndersaksa 2012. Jeg vet jeg har bilde av de et sted, jeg vet bare ikke hvor. Men de dukker vel opp etter hvert.

Jeg håper at når jeg nå endelig har børstet støv av bloggen så kan den få leve litt mer enn den har gjort det siste halve året. Den skal ikke parkere tøflene helt enda. (Eller hva Hanne, Anne og Ida?)

Ha en fin kveld alle sammen!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar